Sunday 6 December 2020

Wahai anakku..

 


Wahai anakku..


Hari di mana engkau masih kecil baru dilahirkan,aku ingin melihatmu berjalan..dan tika mana engkau mula bertatih berjalan di atas lantai di depanku untuk kali pertama..aku sangat gembira dengan langkahan pertamamu...kerana engkau sememangnya dapat berjalan..

Dan hari ini engkau membesar menjadi dewasa..di hati dan mataku begitu juga membesar kasihku untukmu anakku..engkau mula berjalan  bersama ragam dan rempah ratus dunia seperti orang lain..sesungguhnya aku inginkan dirimu berjalan seiring denganku dan memimpin tanganku agar aku dapat berjalan..

Sesungguhnya aku mula terasa bahawa aku lemah di dalam beberapa ketika pada siang hari untuk berjalan..maka adakah engkau sudi wahai anak datang memimpin tanganku supaya aku dapat mengatur langkahanku dan berjalan..dan apakah engkau merasa gembira dan seronok melihatkan aku berjalan?.. sepertimana aku sangat gembira dan suka cita melihat dirimu mula berjalan ketika engkau kecil dulu..?

Kecintaanku padamu wahai anakku sentiasa bertambah juga rinduku...

No comments:

Post a Comment

Ini situasi kelak berlaku di akhirat..

  Jika anda tidak sudi memaafkan kesalahan seseorang yang bersalah kepada anda masa hidup di dunia dulu..anda boleh mengambil pahala kebaika...